سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 167
المشاركات : 681
الجنس : ذكر
الدعوات : 2
الإنذارات : 2
يتابعهم : 5
يتابعونه : 7
الإجابات المقدمة : 34
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 420
02-06-2020 05:08 صباحا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

عندي مشكلة في اوشحة الزودياك الجديدة لمن البسها ماتظهر مع العلم اضفتها في item_proto و item_names و item_scale و item_list وهياكل ال gr2 موجودة وكلو مية مية
صورة لنفس مشكلتي  :
ZoVwb

وشكرا : )
 


أفضل إجابة مقدمة من xSonic وهي:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 
عرض الإجابة






توقيع: dooooodi
مُعتزل


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
02-06-2020 08:51 صباحا
[1]
اتذكر في تعديل لازم تعملو في سورس الكلاينت عشان يقبل الاوشحه هدور علي الطريقة او اسم الملف و ابعتهولك 

توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
02-06-2020 08:53 صباحا
[2]
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك

توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 167
المشاركات : 681
الجنس : ذكر
الدعوات : 2
الإنذارات : 2
يتابعهم : 5
يتابعونه : 7
الإجابات المقدمة : 34
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 420
02-06-2020 12:09 مساء
[3]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


يعطيك العافية بانتظارك..

لا انا مو شغال على سورس مارتي + الملفات كلها في المجلدات الرسمية

انا متأكد برضو ان المشكلة في السورس بس مااحصلت طريقة التعديل عليه ف اي منتدى  : )
تم تحرير الموضوع بواسطة :dooooodi بتاريخ:02-06-2020 12:09 مساء.
توقيع: dooooodi
مُعتزل

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 10
المشاركات : 647
الجنس : ذكر
الدعوات : 1
يتابعهم : 4
يتابعونه : 25
الإجابات المقدمة : 16
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 430
02-06-2020 03:28 مساء
[4]
ركبتها بملفات مسارات الشخصيات الموجود في الروت؟


توقيع: CSS
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: ” إِذَا مَاتَ الْإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلَاثَةٍ: إِلَّا مِنْ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ، أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ، أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ ” أخرجه مسلم في صحيحه (3/ 1255)
غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 638
المشاركات : 11
الجنس : ذكر
الإنذارات : 3
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 1
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 25
02-06-2020 04:35 مساء
[5]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 88
المشاركات : 155
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 1
الإجابات المقدمة : 1
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 50
02-06-2020 05:21 مساء
[6]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 

+1 مثل ماقال الأخ


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
02-06-2020 05:28 مساء
[7]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


سورس مارتي بقي عامل فيه التعديل ده هوه مهجزه فا مش محتاج الواحد يروح يعدل تاني لانو مارتي بنفسه معدله ومخليه جاهز فقط كل ما عليك تروح  

تركب الاوشحه هوه مهجز لك كل شيء من حيث تعديلات في السورس و ياريت تكلم بأسلوب كويس 



توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 164
المشاركات : 148
الجنس : ذكر
الدعوات : 1
يتابعهم : 0
يتابعونه : 11
الإجابات المقدمة : 8
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 225
موقعي : زيارة موقعي
02-06-2020 06:25 مساء
[8]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


سورس مارتي بقي عامل فيه التعديل ده هوه مهجزه فا مش محتاج الواحد يروح يعدل تاني لانو مارتي بنفسه معدله ومخليه جاهز فقط كل ما عليك تروح  

تركب الاوشحه هوه مهجز لك كل شيء من حيث تعديلات في السورس و ياريت تكلم بأسلوب كويس 


عن نفسي استعمل سورس مارتي.. وليس هناك اي تعديل يخص الوشاح لو تقصد acce يلي هو عمله في سورسوه ههه لازم تخذفه وتركب الوشاح وضروري من زيادة قيمة vnum حتىتشتغل الاوشحة


توقيع: IGNEEL
dYh3xiw
: DisCord

igneel#8877
غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
02-06-2020 07:51 مساء
[9]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: IGNEEL
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


سورس مارتي بقي عامل فيه التعديل ده هوه مهجزه فا مش محتاج الواحد يروح يعدل تاني لانو مارتي بنفسه معدله ومخليه جاهز فقط كل ما عليك تروح  

تركب الاوشحه هوه مهجز لك كل شيء من حيث تعديلات في السورس و ياريت تكلم بأسلوب كويس 


عن نفسي استعمل سورس مارتي.. وليس هناك اي تعديل يخص الوشاح لو تقصد acce يلي هو عمله في سورسوه ههه لازم تخذفه وتركب الوشاح وضروري من زيادة قيمة vnum حتىتشتغل الاوشحة


ماهو ده الي انا بحكي فيه سورس مارتي مش لازم تعدل من السورس بس لازم احنا كعرب نحط التاتش بتاعنا و نظهر اننا بنفهم و
 البيه لازم يروشن يقولك ملهاش علاقه لمارتي ولا ظرتي

ظريف اوي الاخ 




توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 540
المشاركات : 102
الجنس : ذكر
الإنذارات : 3
يتابعهم : 0
يتابعونه : 2
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 70
02-06-2020 08:10 مساء
[10]
كما قال الاخوان سونيك وعجين

توقيع: sharqawy
" ما جادلت عالماً إلا غلبته ، وما جادلت جاهلاً إلا غلبني "

أفضل ملفات عربية للعمل عليها

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط
غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 593
المشاركات : 56
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 10
02-06-2020 09:12 مساء
[11]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: IGNEEL
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


سورس مارتي بقي عامل فيه التعديل ده هوه مهجزه فا مش محتاج الواحد يروح يعدل تاني لانو مارتي بنفسه معدله ومخليه جاهز فقط كل ما عليك تروح  

تركب الاوشحه هوه مهجز لك كل شيء من حيث تعديلات في السورس و ياريت تكلم بأسلوب كويس 


عن نفسي استعمل سورس مارتي.. وليس هناك اي تعديل يخص الوشاح لو تقصد acce يلي هو عمله في سورسوه ههه لازم تخذفه وتركب الوشاح وضروري من زيادة قيمة vnum حتىتشتغل الاوشحة


ماهو ده الي انا بحكي فيه سورس مارتي مش لازم تعدل من السورس بس لازم احنا كعرب نحط التاتش بتاعنا و نظهر اننا بنفهم و
 البيه لازم يروشن يقولك ملهاش علاقه لمارتي ولا ظرتي

ظريف اوي الاخ 

كلامك صحيح (: أخي فأنت مارتي مثل ما انت حاط بالتوقيع laugh
هوا في أحد يجادل مارتي؟ أو فيغاس دا أرب؟





توقيع: Takuma
Good Night 😪

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
03-06-2020 03:22 صباحا
[12]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Takuma
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: IGNEEL
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


سورس مارتي بقي عامل فيه التعديل ده هوه مهجزه فا مش محتاج الواحد يروح يعدل تاني لانو مارتي بنفسه معدله ومخليه جاهز فقط كل ما عليك تروح  

تركب الاوشحه هوه مهجز لك كل شيء من حيث تعديلات في السورس و ياريت تكلم بأسلوب كويس 


عن نفسي استعمل سورس مارتي.. وليس هناك اي تعديل يخص الوشاح لو تقصد acce يلي هو عمله في سورسوه ههه لازم تخذفه وتركب الوشاح وضروري من زيادة قيمة vnum حتىتشتغل الاوشحة


ماهو ده الي انا بحكي فيه سورس مارتي مش لازم تعدل من السورس بس لازم احنا كعرب نحط التاتش بتاعنا و نظهر اننا بنفهم و
 البيه لازم يروشن يقولك ملهاش علاقه لمارتي ولا ظرتي

ظريف اوي الاخ 

كلامك صحيح (: أخي فأنت مارتي مثل ما انت حاط بالتوقيع laugh
هوا في أحد يجادل مارتي؟ أو فيغاس دا أرب؟

متركزش مع التوقيعات و الاسماء كلها ترول بمعني هزار و كمان متركزش مع الشخصيات
الي بيتقمصوها البعض و يتحدث الفصحى laugh

توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 732
المشاركات : 198
الجنس : ذكر
الإنذارات : 2
يتابعهم : 0
يتابعونه : 1
الإجابات المقدمة : 12
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 135
03-06-2020 03:27 صباحا
[13]
Mr.Eljoker

مُجرد سافل فاشل .

وللمعلومية

يقولك الرد على السفيه مذلة 
ي "مارتي العرب انت "

ي فيجاس 

انت المبرمج الفشخ فشخ على قولتكم

توقيع: astknan
My Project 61%

unknown

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
03-06-2020 03:47 صباحا
[14]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: astknan
Mr.Eljoker

مُجرد سافل فاشل .

وللمعلومية

يقولك الرد على السفيه مذلة 
ي "مارتي العرب انت "

ي فيجاس 

انت المبرمج الفشخ فشخ على قولتكم


ايوه بردو مش فاهم عايز ايه ؟ 
طلما انا فاشل وسافل كمان بتفكر فيا ليه متركزش مع الفشله عشان متبقاش فاشل زيهم 
رغم اني اشك اصلا في هذا الموضوع 

توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
03-06-2020 03:48 صباحا
[15]
للمعلومه 

انا مارتي العرب
فيغاس العرب
لينت العرب
كين العرب
زينو العرب

لا تنسا باقي الالقاب لو سمحت

توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 167
المشاركات : 681
الجنس : ذكر
الدعوات : 2
الإنذارات : 2
يتابعهم : 5
يتابعونه : 7
الإجابات المقدمة : 34
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 420
03-06-2020 04:20 صباحا
[16]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: CSS
ركبتها بملفات مسارات الشخصيات الموجود في الروت؟

 الأوشحة مالها ShapeIndex اضيفها في ملفات ال msm بأي رقم ؟

توقيع: dooooodi
مُعتزل

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 167
المشاركات : 681
الجنس : ذكر
الدعوات : 2
الإنذارات : 2
يتابعهم : 5
يتابعونه : 7
الإجابات المقدمة : 34
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 420
03-06-2020 04:24 صباحا
[17]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


 يعطيك الف عافية عدلت الدوال بهذا الشكل بس ماضبطت الطريقة : ( + أكواد الأوشحة بنفس ارقام الأكواد الرسمية بس مافيه فايدة
يظهر الافكت بس مايظهر الوشاح 

void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)
{
    if (!IsPC())
        return;
    
    if (IsPoly())
        return;
    
    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }


else if (GetSubType() == COSTUME_SASH)
                {
                    toSetValue -= 85000;
                    if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)
                        toSetValue += 2000;
                    
                    toSetValue = (bAdd == true) ? toSetValue : 0;
                    toSetPart = PART_SASH;
                    m_pOwner->SetPart((BYTE)toSetPart, toSetValue);
                    m_pOwner->UpdatePacket();                    
                }


توقيع: dooooodi
مُعتزل

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 22
المشاركات : 177
الجنس : ذكر
يتابعهم : 0
يتابعونه : 0
الإجابات المقدمة : 4
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 55
03-06-2020 04:28 صباحا
[18]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: dooooodi
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


 يعطيك الف عافية عدلت الدوال بهذا الشكل بس ماضبطت الطريقة : ( + أكواد الأوشحة بنفس ارقام الأكواد الرسمية بس مافيه فايدة
يظهر الافكت بس مايظهر الوشاح 

void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)
{
    if (!IsPC())
        return;
    
    if (IsPoly())
        return;
    
    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }


else if (GetSubType() == COSTUME_SASH)
                {
                    toSetValue -= 85000;
                    if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)
                        toSetValue += 2000;
                    
                    toSetValue = (bAdd == true) ? toSetValue : 0;
                    toSetPart = PART_SASH;
                    m_pOwner->SetPart((BYTE)toSetPart, toSetValue);
                    m_pOwner->UpdatePacket();                    
                }


في هذا الحاله تاكد من مسارات gr2 و ايضآ تاكد من بيانات الاوشحه في ملف item_list


توقيع: Mr.Eljoker
الحقد لا يسكن قلب المؤمن، لأن الحقود من أهل النار.

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط








يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط


غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 167
المشاركات : 681
الجنس : ذكر
الدعوات : 2
الإنذارات : 2
يتابعهم : 5
يتابعونه : 7
الإجابات المقدمة : 34
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 420
03-06-2020 04:32 صباحا
[19]
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: dooooodi
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: xSonic
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة: Mr.Eljoker
ده لو انت مش بتستخدم سورس مارتي انما لو بتستخدم سورس مارتي و حصلتلك المشكلة فا بيكون الخطا من مكان ثاني مش من سورس الكلاينت زي ما قولتلك وفي الحاله دي لازم تتاكد من المسارات و ياريت تركب gr2 في نفس باتش نظام الاوشحه الي متركب في سيرفرك


ايه الي دخل سورس مارتي ولا سورس ظرتي في الموضوع ؟؟

خد ياغالي الحل بتاعك اهو ومتخليش حد يتكلم معاك كده تاني
سورس الكلاينت : UserInterface : Instanceb*ase.cpp
هتبحث عن
  void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)

هتعدلها لكده :


    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }

يجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط

وتروح علي سورس الجيم ملف : item.cpp
هتبحث عن :

if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)

هتعدل تحتها الـ toSetValue += 1000;
تخليها : toSetValue += 2000;
وكل حاجه هتبقا تمام معاك

 


 يعطيك الف عافية عدلت الدوال بهذا الشكل بس ماضبطت الطريقة : ( + أكواد الأوشحة بنفس ارقام الأكواد الرسمية بس مافيه فايدة
يظهر الافكت بس مايظهر الوشاح 

void CInstanceBase::SetSash(DWORD dwSash)
{
    if (!IsPC())
        return;
    
    if (IsPoly())
        return;
    
    dwSash += 85000;
    ClearSashEffect();
    
    float fSpecular = 65.0f;
    if (dwSash > 87000)
    {
        dwSash -= 2000;
        fSpecular += 35;
        
        m_dwSashEffect = EFFECT_REFINED + EFFECT_SASH;
        __EffectContainer_AttachEffect(m_dwSashEffect);
    }


else if (GetSubType() == COSTUME_SASH)
                {
                    toSetValue -= 85000;
                    if (GetSocket(SASH_ABSORPTION_SOCKET) >= SASH_EFFECT_FROM_ABS)
                        toSetValue += 2000;
                    
                    toSetValue = (bAdd == true) ? toSetValue : 0;
                    toSetPart = PART_SASH;
                    m_pOwner->SetPart((BYTE)toSetPart, toSetValue);
                    m_pOwner->UpdatePacket();                    
                }


في هذا الحاله تاكد من مسارات gr2 و ايضآ تاكد من بيانات الاوشحه في ملف item_list


عدلت مسار الوشاح على وشاح قديم موجود من اول بس برضو ماظهر : )

86064    WING    icon/item/86001.tga    d:/ymir work/item/wing/acce_01_85_004.gr2


15911404782181

تم تحرير الموضوع بواسطة :dooooodi بتاريخ:03-06-2020 04:32 صباحا.
توقيع: dooooodi
مُعتزل

غير متواجد
معلومات الكاتب ▼
رقم العضوية : 167
المشاركات : 681
الجنس : ذكر
الدعوات : 2
الإنذارات : 2
يتابعهم : 5
يتابعونه : 7
الإجابات المقدمة : 34
الرصيد : 0$
قوة السمعة : 420
03-06-2020 04:37 صباحا
[20]
خلااص انححللتتت أتذكرتتت اني كنت معصب وحذفت ال item_scale تبع الأوشحة مشكورين الله يعطيكم العافية جميعاً ماقصرتو .. اللي ساعد واللي حاول حتى انه يساعد 3> ^^ 

توقيع: dooooodi
مُعتزل


المواضيع المتشابهه
فتح الموضوع بصفحة مستقلة تمت الإجابة مشكلة الاستيعاب (مغلق)
anas - بتاريخ: 26-10-2020 10:56 مساء
الردود : 4
الزوار : 45
عدد المشاهدات:
عدد الردود:
45
4
فتح الموضوع بصفحة مستقلة غير مجابة مشكلة الأسترجاع
Rssee - بتاريخ: 26-10-2020 05:12 مساء
الردود : 1
الزوار : 39
عدد المشاهدات:
عدد الردود:
39
1
فتح الموضوع بصفحة مستقلة غير مجابة مشكلة بتشغيل السيرفر
Selena - بتاريخ: 26-10-2020 10:08 صباحا
الردود : 3
الزوار : 64
عدد المشاهدات:
عدد الردود:
64
3
فتح الموضوع بصفحة مستقلة غير مجابة مشكلة في السيرفر .
Ty2 - بتاريخ: 25-10-2020 02:40 صباحا
الردود : 1
الزوار : 50
عدد المشاهدات:
عدد الردود:
50
1
فتح الموضوع بصفحة مستقلة غير مجابة مشكلة بسيطة
anas - بتاريخ: 23-10-2020 05:53 مساء
الردود : 5
الزوار : 116
عدد المشاهدات:
عدد الردود:
116
5